Ekonomi

Netflix: Dünyanın Türkiye’ye ilgisi katlanarak artıyor

Netflix’in 7 ülkede gerçekleştirdiği Kültürel Yakınlık Araştırmasına göre Türk yapımlarını izleyen bireylerin ülkeyi ziyaret etme isteği 2,6 kat, Türkçe öğrenme isteği ise 4,6 kat arttı.

Netflix’ten yapılan açıklamaya göre şirket, Türkiye’nin orijinal hikayelerini 190 ülkeye ulaştırmaya devam ediyor. Bugüne kadar 30’dan fazla yerli ürün üreten cümbüş servisi, bu üretimlerin dünyanın farklı bölgelerindeki etkisini ölçmek amacıyla kapsamlı bir kamuoyu araştırması gerçekleştirdi.

Bu yıl ikincisi düzenlenen Netflix Kültürel Yakınlık Araştırması’na ABD, Almanya, Birleşik Arap Emirlikleri, Brezilya, İspanya, Suudi Arabistan ve Şili’den 13 bin kişi katıldı.

Araştırma sonuçlarına göre Netflix üyeleri, üye olmayanlara göre 1,5 kat daha fazla Türk yapımları izliyor. Böylece Netflix, yerli yapımları daha görünür kılarak Türk kültürünün yeni coğrafyalara taşınmasına vesile oluyor.

Netflix’te Türk dizi ve filmlerini izleyenlerin Türkiye’yi turist olarak ziyaret etme olasılığı, izlemeyenlere göre 2,6 kat daha fazla. Dünya çapında turist ilgisi en fazla artan üç ülke Brezilya, ABD ve Birleşik Arap Emirlikleri’dir.

Türkçeye olan ilginin en çok arttığı ülke ABD’dir.

Diziler ve filmler de Türkçeye olan ilgiyi artırıyor. Netflix’te Türk yapımları izleyenler arasında “Türkçe öğrenmek istiyorum” diyenlerin oranı, izlemeyenlere göre 4,6 kat daha fazla. Türkçeye olan ilginin en fazla arttığı ülke ABD’dir.

Netflix’te yerli yapımları izleyenler arasında “Türk kültürüne ilgim var” diyenlerin oranı, izlemeyenlere göre yüzde 29 daha fazla. Örneğin Türk mutfağına ilgi yüzde 29, Türk tarihine yüzde 27, Türk edebiyatına ilgi yüzde 22 artıyor.

Türk yapımlarını izleyenlerin Türk insanıyla tanışma ve iş yapma isteği yüzde 27 artıyor. “Türkiye’de üretilen ürün ve hizmetleri izledikten sonra satın alma isteğim arttı” diyenlerin oranı yüzde 17.

Araştırmalar, yaratıcı segmente olan ilginin de katlanarak arttığını gösteriyor. Türk yapımlarını izleyen bireylerin Türk yönetmenlere olan ilgisi 4,6 kat, oyuncular 4,9 kat artarken, sosyal medyada oyuncuları takip etme oranı 5,2 kat arttı.

Yerli yapımlar onlarca ülkede ilk 10 listesinde yer alıyor.

Netflix Türkiye imzasını taşıyan yapımlar, bugüne kadar onlarca ülkede en çok izlenenler arasına girmeyi başardı. 2022 yılında 45 ülkede “En İyi 10 Dizi” listesine giren “Zeytin Ağacı” ve 35 ülkede aynı başarıyı tekrarlayan “Yakamoz S-245” de bu yapımlar arasındadır. Filmlerde “Yaşıyorsun” 76 ülkede “En İyi 10 Film”, 70 ülkede “Aşk Taktikleri” listelerinde yer aldı.

Önümüzdeki yıl 190 ülkede yayınlanacak Netflix dizileri arasında Serenay Sarıkaya ve Burak Deniz’in başrollerini paylaştığı, Perihan Mağden’in aynı adlı romanından uyarlanan “Anneden Kaçıyorduk”, “Yaratıldı”, “Şahmaran”, Çağan Irmak’ın yaratıcısı ve yönetmeni. Birbirinden ilginç yapımlar var.

Başrolünü Nejat İşler’in oynadığı “İyi Bir Adamın 10 Günü”, Beren Saat ile Kıvanç Tatlıtuğ’u yeniden bir araya getiren “İstanbul’a Son Çağrı” ve Cem Yılmaz’ın yazıp yönettiği, başrolünü üstlendiği “Ayzek ile Bir Gece” gelecek yıl vizyonda. 223 milyon Netflix üyesi ile buluşacak sinemaların tam ortasında.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu